Politik for Samfundsansvar

Blue Line succes afhænger af vores evne til at balancere interesserne mellem ejere, medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og samfundet.

Blue Line forpligter sig til at agere ansvarligt overfor alle interessenter og skabe tilfredse medarbejdere, tilfredse kunder og samtidig beskytte miljøet. Derfor skal vi løbende forbedre vores processer, produkter, services og påvirkningen på samfundet. 

Vi lægger vægt på at sikre sundhed, sikkerhed og miljøbeskyttelse for at tjene det bedste for vores kunder, medarbejdere, interessenter og det samfund, hvor vi bor og arbejder.

Blue Line efterlever – hvor det er praktisk muligt og relevant – FN’s Global Compacts 10 principper for ansvarlig virksomhedsdrift, som bl.a. omfatter respekten for menneskerettigheder, medarbejderrettigheder, miljø og antikorruption.

Blue Lines certificerede management system giver infrastrukturen til konsekvent at levere produkter og services, der opfylder kundens og gældende lovmæssige krav.

For at understøtte vores samfundsansvar og etik, følger Blue Line en række politikker og procedurer, der bidrager til at skabe gennemsigtighed omkring Blue Lines måde at drive forretning på. Ledelsen reviderer disse mindst én gang årligt.

Politikkerne er offentliggjorte på vores hjemmeside.

Blue Line forpligter sig til at:

  • Efterleve et stærkt DNA og Blue Lines bærende værdier
  • Skabe et arbejdsmiljø, der fremmer medarbejdernes engagement, tilfredshed og velvære
  • Sikre er en kultur, der fremmer mangfoldighed, lighed og inklusion
  • Iværksætte aktiviteter, der reducerer den negative påvirkning af det eksterne miljø
  • Sikre kundetilfredshed og langsigtet loyalitet gennem samarbejde og dialog
  • Sikre procesoverensstemmelse og løbende forbedringer gennem feedback fra interessenter, review og audit 
  • Sikre og løbende forbedre IT-sikkerheden, både internt og mod angreb udefra
  • Modarbejde korruption